Pages

ANNIVERSARY

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Sunday, November 1, 2009

"MC"

MINGGU Lepas adalah minggu yg penuh dugaan pada aku...Aku amik cuti pada 26hb.Oct sebab nk pergi interview di pejabat agama...tapi lain pula jadinya..aku sampai mak ayah aku diserang sakit perut yg menyebabkan mak aku trus dihantar ke emergency....dalam perjalanan kehospital yg mengambil masa 30min tuh..mak aku dh x sedarkn diri akibat terlalu sakit..aku panik giler...tapi setelah ayah aku buat CPR kt mak aku, dia sedar semula..alhamdulillah..

Tapi yg paling menyedihkan lagi adalah,pada hari isnin aku pulak yg sakit dan terpaksa pergi klinik bersama ayah aku yg juga tgh sakit..hm....aku igt aku sakit gestrik,so just minta doctor ubt gestrik jer lah....tapi setibanya aku kt KL, aku dh mkn ubt dh..sampai 2kali...tapi makin sakit dah..hm...so aku terus dikejarkn kehospital pantai ampang...

*ni bilik dan toilet....hm...sangat selesa*

Aku masuk,trus p emergency bila dh di check tekanan darah,urin test doctor datang tuk check sakit...bila dia check kata yg aku ada appendix dan kena operate pukul 9pm...aku terkejut giler2..yerla...tak pasal2 aku nyer perut nk ditebuk lak ..aku ckp kt doctor tuh suruh pakar check aku dulu sebelum aku dibedah...Than, doctor tu kata mmg pakar akn dtg check aku tuk kali ke2..bila pakar dh dtg, dia check aku ...pas tu dia kata aku bukan appendix,tapi sakit xdpt dikenal pasti...aku terpaksa tggu keesokan hari tuk buat scan seluruh badan (CT Scan).


*salah satu daripada juadah minum petang~bubur kacang merah*

*boring2 aku layan tv jer lah*


Sebelum buat CT Scan, aku kena minum air yg macam air oren tuh 1jug,pergghh..mmg tension.Gelas yg pertama aku minum trus muntah semuanya..air tu digunakn tuk clearkn perut bila discan nanti....hm.....akhirnya bila dh discan, pukul 4 aku tau keputusannya yg dlm perut aku ada "ketumbuhan"yg dh pecah dan bernanah...tapi nasib kecik jer benda tuh....

Untuk melawan segala virus2 dan kuman2 didalam perut ku itu, sebanyak 7 botol air dimasukn kedalam badan aku dan 5botol antibiotik..


*antibiotic*


*tanganku dh bengkak dh akibat masuk air & ubt yg terlalu byk*

Aku discaj pada hari rabu,28hb.Oct pukul 7mlm...huhu....sebelum aku discaj, aku terima sebakul buah dari Matrade...Thanks kawan2 kt matrade..Doctor bagi aku MC seminggu ....


*sumbangan dr MATRADE*


Ops...lupa lak aku nk cerita pasal encik yg berada dikerusi biru ini....dia adalah org yg setia menjaga aku sampai aku keluar hospital.Hari kedua,dia demam,cirit birit serta muntah2 pulak...kesian dia....huhu....dah le kena tdo di atas kerusi ni jer selama 3hari 2malam...kesian...

*hari ketiga,demam makin teruk dia pulak dh menggantikan aku di atas katil ni, aku pulak tukang amik gambar*

2 comments:

  1. cian en zul ,,,hehe
    anyway take care bby

    ReplyDelete
  2. makcik jap g aku try siapkn ko nye assgmt ni ye...huhuhu

    ReplyDelete