Pages

ANNIVERSARY

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, October 9, 2009

"Aku, Dia & Masa"

AKU....hm..apa yang aku nk ceritakn pasal diri aku pun aku x tahu...tapi yg pastinya aku mmg bad mood dari last friday lagi..Hm...macam2 masalah menimpa diri aku lately ni...aku pun x paham kenapa....Aku juga tak paham, kenapa hidup ku selalu jer di tikam dari belakang oleh kawan2 aku sendiri..adakah aku terlalu berlembut dgn org? atau aku diam buat org lagi boleh buat aku....tah la..bila aku bukak mulut..cam ni lah jadinyer..aku hilang kawan..gara2 pergaduhan kecil dlm email..Pernah sahabat2 aku nasihat kn...bila berkawan biarlah berpada..kena ada "border" jgn terlalu rapat..kalo gaduh susah nanti..dr sahabat,menjadi musuh..adakah ianya akn berlaku pada diri aku ni????Aku tak pernah anggap apa yg aku buat,apa yg aku cakap semuanya betul, aku tak pernah anggap diri aku perfect...dan aku tak pernah anggap pasanganku adalah insan yg paling baik hingga perlu di agung-agungkn....TAK PERNAH...bagi aku, insan yg aku cintai ialah insan yg sederhana,dia juga manusia dan tak lepas dari melakukan kesalahan...dan aku pun dh belajar tuk cintai dia sekadar sahaja...kerana nanti kecewa tak terlalu sgt..aku belajar dari kesilapan...pengalaman hidup yg aku telah lalui sedikit sebanyak telah mematangkan aku..


DIA ....dia adalah sahabat ku, kami berkawan dah lama, kami tinggal serumah..berkonsi cerita bersama pendek kata semua nya dimana ada dia disitu lah ada aku. Kami bekerja ditempat yg sama dlu..sebelum aku tukar kerja..setiap hari dialah rakan makan aku,rakan surau aku, rakan sedih dan gembira aku...Tapi segalanya telah berubah sekarang, insan yg aku anggap kakak selama ini, telah pergi meninggalkn aku. Keluar dari rumah aku di saat aku ada di dlm rumah lagi..Sepatah kata pun tak cakap pada aku..bila aku pandang dia, dia hanya sinis jer pada aku..

hm...sekelip mata dh merubah segalanya. Semuanya aku tak tau dimana puncanya, adakah disebabkan seorg lelaki, seorg yg dulu nya sahabat dan kini dh menjadi musuh padaku..ataupun sebab mulut masing2....Semuanya aku pun tak tahu...tapi yg pasti aku dh kehilangan dia..

Dia yg aku kenal dlu, berbeza dari sekarang...dia yg dulu ceria,tak mudah ambik hati dgn gurauan aku,dia yg periang...semuanya dah tak ada pada dirinya sekarang....Aku yg cuba menjadi "Doktor Cinta" kepadanya rupa2nya dah memakan dan menjerat diri aku sendiri...Aku sangkakan nasihat aku diperlukan, rupanya sia2 belaka....aku pula dituduh bukan2..sedih aku..dan bila aku membela dirinya dikalangan keluarga ku, supaya mereka tau siapakah insan yg aku kwn ni..insan yg kisah hidupnya penuh dgn kesedihan, ternyata niat baik ku juga disalah ertikan...hm...aku dh malas nk bersedih2 dah..cuma tak sangka insan yg aku sayang,yg aku anggap kakak, telah pergi begitu saja dari aku..dugaan...dugaan....mungkin aku tak leh jadi seorg sahabat yg baik, ank yg baik, kakak yg baik ..adik yg baik juga isteri yg baik....tapi walau apa pun..aku akan berusaha utk jadi yg terbaik untuk insan2 yg aku sayangi terutamanya kedua ibu bapa ku, Suami ku nanti, kakak ku,dan adik beradik ku...serta tak lupa semua sahabat2 ku...


MASA.....Biarlah masa yg mentukan semuanya...yg pasti aku kena berserah padaNya yg maha kuasa, dan setiap apa yg berlaku mesti ada hikmahnya...aku pasrah...aku redha..dan aku bersyukur, disaat aku bersedih,aku gembira, aku susah....masih ada lagi insan yg betul2 sabar menemaniku selama ini.....Terima Kasih buatmu, sayang....

~mungkinkah persahabatan ini akn berkekalan @ sebaliknya~

2 comments:

  1. ceh...kutuk i lah...
    huhu..btw till now dia mendiamkn diri....hm..wht to do..idup mesti diteruskn btul x kumbang???

    ReplyDelete