Pages

ANNIVERSARY

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Sunday, March 27, 2011

Chocolate Moist Cake For My Sister Birthday...

Entry kali ni lak,aku nak cite pasal Chocolate Moist Cake yang aku buat tuk birthday kakak aku yang sorang tue....Hurm...buak cake ni mmg sangat mencabar...dan hati pun berdebar-debar jerk....Mana taknyer....adunannyer sangat lah cair...aku risau jerk kek tu jadi kek bantat...Sepatutunyer kek ni dibuat semalaman...baru hasilnye memuaskan hati...Tapi aku tak sempat ....Nak makan pada malam hari...aku buat paginyer..kira ok la kut...12jam...huhu...
Dugaan banyak betul masa buat kek ni..mula-mula aku masukkan adunan tu dlm loyang yang non-stick tue...yang aku ni pandai sangat tak letak kertas dan tak letak planta terus curah jerk...apa lagi..keluar lah dari bawah adunanannyer..kelam kabut aku dibuatnyer...pas tu dengan pantas aku amik lak loyang yang biasa jerk...curah..aduh....ngam-ngam2 jerk ni...if kek ni naik lagi kompem2 melimpah dalam oven....huh....sepanjang sesi pembakaran aku duk depan oven tu jerk nk tengok if dia melimpah jerk..aku akan cepat2 selamatkn...tapi setelah 40minit tak melimpah pun so aku pun lega lah...walaupun dia naik..tapi naik ditengah jerk....so aku pun leh la buat kerja lain..tapi..tibe-tibe aku terbau cam hangus jerk....sekali aku tengok...kek aku tuh dah hangus lak aduh....stress giler....so aku kecik kn suhu dan pasang api bawah jerk....sebabnyer aku lupa nk turun kan sikit tingkat yg dalam oven tu ha....
Setelah 50min berlalu...aku igt kek aku dh masak lah..sb ikutkn resepi kata masak 50min jerk...so aku pun kuar kan..dan cucuk lah..nk tengok dh masak ke belum...rupe-rupanya ..lum masak dan masih cair lagi ...dan bila aku dh cucuk tue...keluar lah yg cair tu...aduh..ni saspen ni....mmg sah-sah la dia blh melimpah......aku tawakal jer la..if melimpah pun tak bpe banyak sgt kut...tapi setelah 10 minit...tak melimpah pun...heeheheh....bagus tul lah....dan sudahnyer kek aku itue masak selama 1jam 30min..huhu....
dan..inilah hasilnyerrrrr....ups..lupa lak..bahagian yang hangus diatas tu aku dh buangkn dah..heheheh....

No comments:

Post a Comment